12 February 2009

8hb Februari 2009 saya dan deligasi Nisa' Kawasan Maran turun ke Felda Sungai Nerek dengan misi asal kami untuk memberi penerangan mengenai Nisa' sekaligus mencari ahli yang ingin menyertai kami.Perjalanan kami ini kami namakan 'roadshow Nisa' Maran'.

Asal kedatangan kami ke sana adalah jemputan daripada pihak Felda Sungai Nerek untuk bersua muka dengan penduduk di sana sekaligus mengadakan sedikit muzakarah.Saya dan 3 sahabat termasuk kak sakinah selaku Ketua Nisa' bergegas ke sana seawal 2petang dengan sangkaan kami akan bertemu dengan golongan muda di sana.Saya selaku yang akan menjadi juru cakap pada majlis tersebut bersedia dengan slide yang saya sediakan.

Sesampai kami di tempat kejadian,kami di sambut oleh Pemuda di sana.Kami di bawa ke tempat program.Saya agak terperanjat kerana sangkaan saya agak meleset kerana yang hadir majoriti adalah di kalangan golongan veteran.Saya yang ditugaskan sebagai juru cakap hari itu memang berura-ura apa yg perlu saya sampaikan.

Akhirnya saya cekalkan diri hari itu mencuba...jadilah saya penceramah tanpa tauliah :D
Bukan pengalaman saya itu yang saya ingin highlight di sini, tetapi reaaliti yang berlaku sekarang.
Saya anggarkan andai hari itu saya datang dengan sebuah konsert sudah tentu golongan muda yang saya harapkan akan bersama-sama saya.Namun...itulah sebaliknya...

.

.

...terus mencari nur ilahi... . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates