09 June 2010

Assalamualaikum warahmatullah...
Alhamdulillah,syukur yang tidak terhingga dirafa'kan ke hadrat Ilahi atas nikmat inilah kita semua dapat menikmati udara hari ini..dapat juga saya mencuri masa untuk mencoret lagi di sini...dan syukur yg tidak terhingga juga atas nikmat Islam yg benar ini.


Alhamdulillah...hari ini genab 2 hari saya di IPG KPI Bangi...terasa masa yang berlalu begitu cepat dan amat-amat mencemburui kita.Alhamdulillah saya sudah mula menyukai tempat ini :) terasa tidak susah untuk meneruskan pengajian di sini..suasana yang baik dan kelas yang menyeronokkan...:)


Setulusnya jadual yang diberikan agak padat juga, amat-amat berbeza dgn masa 60 hari masa saya merehatkan badan dahulu :) Terasa juga agak penat dan lesu..Namun sebenarnya, realiti seorang  pejuang, tidak kenal erti penat dalam hidupnya...demi hidup mulia yang diredhai atau mati sebagai syuhada'...Wah! besar cita-cita itu....:)


Namun, saya tetap perlu teruskan semangat yang ada ini, mungkin kerana hati bahagia jadi penat terpaksa berkejar ke kelas terus dilupakan...Walau hati saya kekadang terfikirkan puteri kesayangan yg ditinggalkan,namun saya terpaksa kekang semua itu..Alhamdulillah saya ditempatkan bersama-sama 11 orang siswi dan 6 siswa di dalam satu kumpulan..semoga perkenalan ini membuahkan mahabbah dan rahmah dariNya...


Teringat kakak kesayangan ksu dan sahabat-sahabat yg dirindui di Maahad Qiraat Mansoura yang akan menduduki imtihan syahadah esok...Kamilah, Ainun, Athirah, Aini, Suhaida, Anita,Jannah dan semua (maaf andai tak tersebut nama)

Bittaufiq wan najah fil Imtihan..semoga kejayaan menjadi milik semua...Allah bersama-sama kita..jadikan imtihan dunia ini sebagai wasilah untuk mendapat redha Allah...tidak salah andai sebelum ini kegagalan itu berlaku namun ianya kegagalan yang bermaruah.Ianya bukanlah suatu kegagalan sebenarnya,namun hanyalah kejayaan yang belum dicapai...yang penting ilmu yang dikutip itu dapat menjadi ladang untuk kita tuai di masa depan...
jangan mengalah sebelum sampai ke medan..gunakan senjata yg ada sebaiknya...
Terus mara dan terus mara...:)


Sekadar entri yang pendek..lain masa saya bercerita lagi pengalaman di sini, badan perlu rehat untuk misi hari esok...(saya kena jadi pensyarah pulak esok ..doakan saya ye:) 


Salam sayang dari bumi bangi,

.

.

...terus mencari nur ilahi... . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates