29 November 2010 Tags: 0 comments

::Selamat Pengantin Baru adikku::

Alhamdulillah...dengan berkat dan rahmat Allah jua, selamat adikku Abdul Hasibul Jalil Bin Jusoh bersama pasangannya Farah Naquiyah Abd Aziz diijab kabulkan di suatu majlis yang meriah disaksikan saudara mara kedua-dua mempelai...

Semoga mahligai yang dibina akan sentiasa di dalam sakinah, mawaddah wa rahmah...

Barakallahu lakuma wa barik alaikuma wa jamaa bainakuma fil khair...

Rasulullah SAW pernah mengingatkan sesiapa yang berkemampuan tetapi enggan untuk berkahwin melalui sabdanya, "Kamu berkata begitu, ingatlah demi Allah sesungguhnya aku adalah orang yang paling takut kepada Allah dan yang paling taqwa kepada-Nya, tetapi aku berpuasa dan kadangkala tidak berpuasa; aku sembahyang dan aku tidur; dan juga kahwin dengan perempuan. Barangsiapa tidak suka dengan sunnahku, dia bukanlah pengikutku".









24 November 2010 Tags: 0 comments

::...cerita di bumi Bangi...::

Assalamualaikum warahmatullah....
Posting santai petang ini...sedangkan apa sahabat-sahabat saya sedang buat sekarang? Roomate saya di kampus sedang studi...:)
Studi....studi.....atau istilah lain mentelaah buku....
Dah sampai waktu kemuncak kursus saya...peperiksaan bakal tiba 1 dan 2 hb Dis nanti...beberapa hari lagi....
 Saya? :) Of course sedang menatap laptop ini...rehat la sekejap...tadi saya studi juga, tapi mata saya penat, otak juga :)

Terasa agak lama meninggalkan peperiksaan akademik ni...di sekolah saya yang menanda kertas periksa murid-murid saya...tak sukar dan susah berbanding saya yg menjawabnya...walau apapun istilah dan ayat saya, peperiksaan kali ini begitu penting dan mustahak bagi saya...juga sahabat-sahabat saya...habis dan tamatnya peperiksaan nanti,bermakna bermula episod baru dalam hidup saya...bergelar pendidik yang bertauliah la..:) namun bukan itu matlamat utama saya, ke sekolah sudah tentu tanggungjawab saya...bermakna saya akan terus dan terus mara di bidang pendidikan...seperti membaca modul Ilmu Pendidikan...seronok dan kekadang saya berkhayal di dalamnya...:) terasa sungguh seronok..

Ok, saya terpaksa menamatkan tulisan ini...posting tanpa susunan...doakan kejayaan kami semua :)

18 November 2010 Tags: 0 comments

::Slm Eiduladha::

Alhamdulillah syukur yang tidak terhingga kehadrat ALLAH taala kerana dengan nikmat dan inayahNya dapat lagi saya mencoret sesuatu di lembaran ini, setelah sekian lama tidak menatapnya. Setulusnya bukan saya tidak merindui lembaran ini, ketidaksempatan untuk mengeksees internet menyebabkan saya diam dan sepi dari dunia maya :)..broadband merangkap handphone saya telah hilang...begitulah...setiap yang ada pasti akan tiada jua, apatah lagi manusia...(muhasabah seketika :) ..Cuma yang akan kekal hanyalah Dia Yang Maha Pencipta...

Dikesempatan Zulhijjah yang sudah melalui usia kita, saya ucapkan Salam Eiduladha...semoga pengorbanan yang kita lakukan selama ini beroleh rahmat dari Allah taala... Marilah kita sama-sama menyoroti sirah pengorbanan para Nabi dan RasulNya...semoga akan mencambah semangat pengorbanan kita terhadap Deen yang mulia ini..

Maaf Zahir dan Batin

.

.