06 February 2012

Assalamualaikum dan salam ziarah,
Semoga semuanya sentiasa di dalam rahmat Allah taala...Alhamdulillah dengan rahmat Allah maka berjumpa lagi kita di hari ini.Semalam tanggal 12 Rabiul Awal 1433H, tarikh Maulidur Rasul yang Agong.

Alhamdulillah di media eletronik nampak banyak perubahan bila mana majlis sambutan memperingati Rasulullah s.a.w di adakan di merata-rata tempat turut mendapat liputan.Paling membanggakan bilamana majlis selawat diadakan di masjid-masjid diadakan terus menerus ke udara memneri alternatif kepada penonton untuk sama-sama merasai kehangatan berselawat kepada baginda.

Di atas entry yang ditulis tanggal 12 Rabiul Awal 1433H..baru dapat dipublish..:)
Dan entry hari ini...di bawah :)

Alhamdulillah, dengan izin Allah jua di SKTB dapat mengadakan sambutan kelahiran Rasulullah s.a.w.
Program yang meriah pada hematku...
bermula seawal 7.30 pagi murid-murid berhimpun di dataran bagi sama-sama berselawat ke atas junjungan mulia.
8.00pg-dengan membawa sepanduk,murid-murid dan guru-guru mula berjalan sambil berselawat menuju ke Masjid Kg paya Jauh, perjalanan kira-kira sejauh 500meter.Paling membanggakan majlis perarakan kali ini turut disertai oleh semua warga sekolah termasuk pegawai tadbir dan pekerja swasta.
8.30pg-perarakan pulang dengan cara yg sama.Walaupun terasa juga 'kohot' di kaki dan dahaga di tekak...malah peluh sudah mula menitik, namun nampaknya semua murid-murid dan warga yang menyertai perarakan turut setia berselawat memuji-muji baginda.Alhamdulillah..nampak keikhlasan terpancar di wajah-wajah suci tanpa noda itu..
ceramah Ust badri yg sungguh menarik
9.00pg-semua warga berkumpul di dewan bagi mendengar ceramah perdana yang di sampaikan oleh Ust Badri, jemputan khas dari SKSS.
10.00pg-Rehat
suasana semasa berlangsungnya pertandingan Kuiz

antara peserta
10.35pg-program dewan bersambung dengan Kuiz Khas Tahap 2 dan Kuiz Terbuka bagi Tahap 1..soalan berkisar tentang sejarah hidup dan perjuangan rasulullah s.a.w.
11.30pg-Acara tamat dan pengumuman pemenang Pertandingan Kuiz.
12.00tgh-Sekali lagi acara ditutup dengan selawat dan Tasbih Kafarah.

Alhamdulillah, program kali ini memberikan pengalaman baru kepada para pelajar, di samping menanamkan ke dalam diri mereka rasa kasih dan sayang kepada baginda Rasulullah s.a.w.Semoga dengan adanya program seperti ini dapat mendidik jiwa-jiwa suci ini untuk terus menjadi mata rantai perjuangan Rasulullah s.a.w.Ameen.


Sabda Rasulullah SAW:
“Sesiapa yang menghidupkan sunnahku, maka sesungguhnya dia telah mencintai aku. Dan sesiapa yang mencintai aku nescaya dia bersama-samaku di dalam syurga.” (Riwayat Al-Sajary daripada Anas )


.

.

...terus mencari nur ilahi... . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates