08 April 2016

Assalamualaikum.. salam Jumaat Mubarak..

Hari ni nak bercerita santai pula. Biasa cerita hal-hal lain, harini nak cerita perihal di tempat kerja.Jarang-jarang saya menulis sesuatu berkaitan tempat kerja saya.

Semenjak 4 tahun lepas diamanahkan memegang Guru Data.Bukan Guru Data sahaja, Guru Penyelaras Tahun 6, Setiausaha Peperiksaan UPSR, dan yang tidak kurang mencabar ialah Guru Jadual Waktu. Agaknya disebabkan ada sedikit kemahiran komputer, makanya saya dapatlah jawatan-jawatan penting dan memeningkan tadi :) Sehingga ke 2016 ni, semua tu belum dilucutkan, maka saya menggalasnya lagi entah sampai ke bila(harap-harap tak la tetap dan berpencen).

Nak cerita khusus berkenaan Jadual Waktu. Entah kenapa tahun 2016 ni guru-guru di sini ditukarkan seorang demi seorang..terutama orang paling atas dan hulubalangnya. Setulusnya, saya sudah selesa dengan pentadbiran yang sebelum ini. Menangis juga di dalam hati apabila boss-boss  ditukarkan :'(. 

Apabila pentadbiran baru, maka cara pegurusannya pun berbeza. Sehingga ke hari ini masih berlangsung pertukaran guru seorang demi seorang. Maka tak kering keringat S.U Jadual membuat perubahan. Menyusun jadual bukanlah perkara yang terlalu rumit, tetapi kena berhati-hati. Jadual padat dan rapat, ramailah yang tak puas hati.Jadi, kekadang S.U Jadual terpaksa korbankan masa sendiri. 

Rungutan dengan rombakan usah dikira lagi..sememangnya kena berhati besi:)

Sebenarnya dalam usaha menyusun jadual lagi.. Versi 5 untuk selasa nanti...

Memikirkan hujung minggu ni yang padat, harap Allah terus beri kekuatan dan ketenangan dalam menyusun jadual kali ini.. :)

Sekadar cerita hati.
Salam Juang.. 





1 comments:

Tahniah..Semoga projek APSA terus berjalan lancar dan pesertanya Istiqamah

REPLY

.

.

...terus mencari nur ilahi... . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates