30 May 2010 Tags: , 0 comments

::Jom sertai dan tanda kasih sayang::

Assalamulaikum warahmatullah...
Alhamdulillah syukur dipanjatkan kehadrat Allah taala kerana dengan nikmat kasihnya dapat lagi kita mengecapi pelbagai nikmat hari ini.
Apa khabar sahabat-sahabat maya sekelian?harapnya semua dalam sejahtera dibawah lembayung iman dan taufiq dariNya.

Baru ni sempatla hati besi berborak-borak dengan beberapa orang sahabat Nisa' yang berkunjung ke teratakku.Sambil-sambil berziarah tu,bercerita mengenai Malaysia yang semakin panas ni.Sedangkan kekadang hujan lebat melanda juga.
"ni semua sbb musim demam bola ni la..."kata seorang dari kami.
"Apa taknya, banyak sgt benda haram boleh jadi halal..."
Betullah tu.Yang haram tetap haram kalau ianya mmg dah termaktub dalam petunjuk sebenar kita iaitu Quran dan Hadis.

Ermmm..memikirkan hal ini....Siapa yg salah??? Mereka @ kita?

Jadi, apa perlu kita buat?
Jom sama-sama kita sertai kempen Gerakan Membantah Judi...bagi yang berkemampuan sebarkan risalah-risalah yang berkaitan.
Gunakan medium elektronik yg ada ini dengan semaksimum mungkin untuk membuktikan kita benci dengan maksiat.




-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Apa pulak ni??Sekadar selingan...
Selingan ini hati besi nak tujukan khas buat Ukhti Habibati Intan Farhana@ DeeNA...
Siapa deeNA ni? Nak cerita sikit mengenai sahabat merangkap adik saya ni...takpe kan deeNA?? kenal deeNA semasa kami sama-sama nak pergi ke Mesir dulu, yelaa..kami sama-sama dalam satu kapal walaupun tak sama institusi...sampai ke Mesir duduk sama-sama dalam satu rumah pulak..(masa minggu orentasi la) lepas tu kami sama-sama ditauzi'kan ke rumah masing-masing.
deeNA ni seorang yang yang betul-betul menyenangkan...tidak lokek untuk senyum dan  mesra orangnya..saya memang seorang yang beruntung mengenali Intan..
Walaupun sekarang kita dipisahkan oleh Laut China Selatan :) namun ingatan di lembaran ini sudah cukup membuatkan hati besi seolah-olah terasa seperti benar-benar duduk dan mengadap wajah 'cute'nya..."terima kasih Intan kerana sudi singgah di hati besi akak ni"
Oleh kerana dalam blog ini Intan dah bagi banyak award pada hati besi...mcm best sgt je Nur Ilahi ni..jadi entry ni adalah 'tanda kasih sayang' dari hati besi...(nak bagi award tak berkesempatan nak buat :D )
Seseungguhnya hati besi amat menyayangi ukhuwah ini, semoga kita sama-sama menempuh dugaan dunia dengan saadah, berjumpa di jannah sana...ameeen

"ni la award terbaru yang deeNA bagi...cantikkan???syukran daun keladi ye deeNA :)"



No Response to "::Jom sertai dan tanda kasih sayang::"

.

.