16 June 2010 Tags: 0 comments

::Dari dunia pendidik::


ku lebih gembira di sini...gambar snap sewaktu menapak mencari atm huhu..cian kan? :)

Salam ziarah sekali lagi di lembaran ini...
Menghitung hari yang berbaki di IPG ini, terasa tidak sabar untuk pulang menemui mereka-mereka yang dirindui lebih-lebih lagi si comelku Hannan.
Dua minggu menapak dalam gedung ini, pelbagai perkara dilalui.Khazanah ilmu masih perlu dikutip setelah sekian lama tidak berteleku dengan telinga dan otak dibuka luas-luas.Betul, andai otak dan minda tidak bekerja dengan memikirkan sesuatu setiap hari, lama kelamaan ianya akan tumpul dan beku.Maka, sekarang masa untuk mengasah kembali agar minda sentiasa bekerja.
Penangguhan yang dilalui sedikit masa dulu agak meninggalkan impak juga. Akibatnya aku terpaksa menapak dalam keletihan mencari pensyarah-pensyarah yang bakal mengutip hasil kerjaku untuk memberikan markah. Andai aku tertinggal ini, impak yang lebih besar terpaksa aku lalui nanti, sama ada tidak dibenarkan untuk masuk ke dewan periksa atau terpaksa melalui kelas lagi. Lebih baik aku berpenat-penat sekarang daripada rugi kemudian hari :)

Setulusnya aku gembira di sini...sekurang-kurangnya ku tinggalkan kenangan silam yang bercorak dengan warna-warna pelangi dan terus melalui kehidupan baru. Cuma hati perlu terus melalui hari-hari mendatang dengan penuh cekal dan iltizam, terus bersemangat untuk melaksanakan 'dakwah fardhiah' kepada si kecil yang baru mengenal dunia nanti...impianku kini...pendidik bukan guru...:D


sempat snap waktu kuliah blangsung :)

Sekadar catatan pendek lagi...

No Response to "::Dari dunia pendidik::"

.

.