20 June 2010 Tags: 1 comments

::selamat hari bapa::

Assalamualaikum warahmatullah...
salam ziarah buat semua,semoga Allah merahmati kita semua...
Cuti sekolah 2 minggu terasa cepat berlalu.Sedar tak sedar esok aku mula menjalankan tugas.Semoga hati ini terus kuat dan bersemangat untuk melalui praktikum 12 minggu.

Bersempena cuti yang dah sampai ke hujung ni, ku mengambil kesempatan mengucapkan Selamat Pengantin Baru buat semua pasangan yang melangsungkan perkahwinan pada cuti ini.Barakallahu lakuma wabarik alaikuma wa jamaa bainakuma fil khair.
First:Buat sepupuku Mujahid dan isteri Aishah Atikah..alfu mabruk buat kalian.
Ku tak berkesempatan untuk hadir walimah, apapun hati ini tetap hadir bersama kalian beserta iringan doa.apapun ku menghantar wakil je,si kecilku Aufa :)
Buat sepupu juga Kak Rosni dan Syuhada dengan pasangan masing-masing ...semoga mahligai yang dibina kekal sepanjang hayat.Walaupun dapat hadir majlis walimah hari tu,tapi tak sempat jumpa pengantin..terpaksa berkejar untuk ke Bangi.

mama dan aufa nak pergi kenduri...gambar blur sbb jurukamera amatur..hihi..jgn marah ye ayah andak :D
Juga buat pengantin semalam...sempat dah aufa jumpa kedua-dua pasangan pengantin..cuma tak ada ambil gambar semua pengantin je :)Tahniah ye buat Syukri dan pasangan juga Azlan bersama pasangan...
pasangan syukri dan rina di Kg Sekara

suasana kenduri di kg jengka batu 13

Hari ini pula, Selamat hari Bapa buat semua bapa-bapa di seluruh dunia...khas buat abahku Jusoh bin Mohd Salleh,terima kasih atas segalanya.

Cerita sedikit mengenai abah saya ni...masa muda-muda abah memang agak garang orangnya..lebih-lebih lagi abah tegas dalam bab-bab agama.Saya masa kecik-kecik memang baik sangat :D..kekadang agak culas nak solat..bila abah tahu yang saya pura-pura solat dalam bilik...apa lagi? dapat hadiah free la saya,rotan seurat...aduh...
Bukan sekali dua abah bagi hadiah free pada saya, setiap kali saya buat salah...setiap kali itulah saya diajar..bukan setakat rotan..hanger, tali pinggang malah gunting pun pernah kena..huhu
Cerita mengenai gunting ni...saya juga yang salah..saya kan baik?:D jadi suatu hari saya dengan suka hati mengambil barangan alat solek mak andak saya(adik emak)..saya ambil dan buat main masak-masak...kan pandai tu?hehe..bila abah dapat tahu,apa lagi..tangan saya kena ketuk dengan gunting...tak la sampai luka,tapi sakit la juga..dan seharian saya kena kurung dalam bilik...aduh..sekali lagi :)
Itulah alkisahnya.banyak lagi sebenarnya cerita-cerita manis sebegini dalam hidup saya tetapi tak sempat nak cerita semua :)..nampak macam garang sangat kan abah saya?tetapi saya bersyukur...andai satu masa dulu abah saya tidak sebegitu...membiarkan saya tidak solat, hanya memandang saya tidak menutup aurat atau malas mengaji..tak tau la apa jadi pada saya sekarang...Namun, abah saya kini sudah tidak seberapa berdaya lagi dan tidak garang seperti dahulu.
mak dan abah tersayang
Terima kasih sekali lagi abah...saya beruntung ada ayah seperti abah.Semoga Allah terus merahmati hidup abah.
sayang abah selamanya..

1 Response to ::selamat hari bapa::

Anonymous
June 26, 2010 at 8:01 AM

sayang abah jgk..aselamat hari bapa aeahku syg..semoga abah sentiasa diberi kesihatan...

.

.