09 January 2011 Tags: 0 comments

::Terbitan semula::Monolog hati::

03 November 2007


"Ya Allah,
Pimpinlah kami merindui akhirat di sana
Sesungguhnya kami tak berdaya melawan arus deras dunia."

Senang meluahkan dengan kata-kata namun,begitu sukar dilaksanakan dengan perbuatan.Hari-hari yang dilalui terasa kosong bilamana tiada bakti yang dicurahkan.Usaha menyampaikan kebenaran tidak hanya berjalan dengan program-program yang dirancang tetapi usaha kita mendekati mereka-mereka disekeliling kita.

"Ya Allah,berikan daku kekuatan…"

Hidayah milik Allah, berdoa lah agar kita dipimpin dgn hidayah Allah..Namun,usaha perlu dipergiat agar Allah sentiasa memandang mereka yang benar-benar mahukan hidayah dariNya..
Cuma,janganlah kita lupa disebalik kejayaan dan kegagalan segalanya berjalan atas iradah Allah taala.Disebalik kegagalan sudah tertentu tersirat hikmah yang belum terungkai.Juga kejayaan yang dikecap bukanlah hak mutlak kita.
Pelayaran menuntut keredhoan Allah adalah matlamat utama setiap insan.Walau dimana kita,walau siapa jua kita,walau setinggi mana pangkat dan kedudukan kita suatu hari kita juga akan dipanggil mengadapNya.Bila tiba saat dan ketika redholah kita dijemput dan saat itu terhenti segala amalan dan ianya pasti akan datang sama ada diri bersedia atau tidak.

Duhai diri,
Bersedialah untuk dijemput pada hari yang entah bila kedatangannya.Lawanlah nafsumu yang kadangnya banyak didorong oleh syaitan yang sentiasa mencemburui.Doronglah dirimu ke jalan yang menjanjikan cahaya kehidupan di alam abadi.Ingatlah baiahmu di malam penuh ketulusan untuk sama-sama menyeru kebaikan juga mencegah kebatilan.Kembalikan semangatmu…

Allah sentiasa bersama hambaNya yang benar…

Ya Allah,bantulah dan pimpinlah hambamu yang kerdil dan lemah ini…Ameen.

No Response to "::Terbitan semula::Monolog hati::"

.

.