01 May 2011 Tags: , 0 comments

::Selamat Hari Pekerja::

Assalamualaikum warahmatullah...
Salam Hari Pekerja dari saya untuk semua pelawat sini...
Badan masih kepenatan dan mata juga sudah dilanda kantuk...namun hati saya tetap tidak mahu melepaskan tarikh 1 Mei...semata untuk mengucapkan Selamat hari pekerja buat semua pekerja.Pekerja yang bertanggungjawab terhadap pekerjaannya, pekerja yang bersungguh menghadapi amanahnya juga pekerja yang sentiasa komited dengan apa yang dipikulnya
..lumrah kebiasaan orang kita,bila sampai hari pekerja sudah tentu cuti yang dinanti.Namun, adakah ada kerehatan untuk kerja-kerja Islam? Sila jawab sendiri ye :)
Bersempena dengan hari pekerja ini, suka saya berkongsi sedikit motivasi yang singgah diminda saya pada hari ini ...
Selalunya kita bekerja mengharapkan sesuatu sebagai ganjaran...kalau tidak, sudah tentu sambil lewa kita melaksanakannya.
"Yalah, zaman kini zaman duit,zaman kebendaan la ustazah, kalau kerja free, nak makan apa?"
Erm..betullah tu..namun, duit dan harta bukan segalanya.....setiap hari pergi bekerja, sampai masa pulang dan berehat..hari cuti pula masa untuk melancong...bilakah masa pula bekerja untuk ummah dan Islam? Sedangkan setiap dari kita adalah pemimpin pada yang lainnya..
Ingatkah kita pada firman Allah yang mengatakan yang setiap kita juga adalah khalifah? Yang perlu sedaya upaya melaksanakan kebaikan dan mencegah kemungkaran di bumi Allah ini.

Pernahkah kita bermuhasabah, adakah hati kita ini benar-bvenar kita benar-benar meletakkan kecintaan kepada Allah yang utama? Apa buktinya?

Gambar hiasan..sumbangan pak cik google :)

Rasulullah s.a.w juga pekerja...pekerja melaksanakan amanah Allah dengan sesungguhnya.Kerjanya hanyalah meletakkan tauhidullah pada tempat yang utama...pernah Rasulullah ditawar dengan harta, wang malah wanita semata-mata disuruh meninggalkan ajaran Allah..namun zuhud pada dunia yang dipilih baginda..subhanallah..

Cuma ada satu resepi yang paling indah dan mujarab buat pekerja agama Allah untuk mencapai kemenangan di dalam menyampaikan Islam...iaitu kita kena kembali kepada Allah dalam setiap apa yang dilakukan..senjata paling ampuh bagi pekerja agama Allah ialah doa..usahlah berputus asa untuk berdoa dan bermunajat dengan setulus hati, semoga apa yang kita kerjakan akan berhasil jua suatu hari nanti...biiznillah

No Response to "::Selamat Hari Pekerja::"

.

.